Orechy a ich benefity v rámci chudnutia

Orechy a ich benefity v rámci chudnutia

Existuje niekoľko možných vysvetlení, prečo konzumácia orechov nevedie k nárastu telesnej hmotnosti.

 

1. Nepohlcujeme všetok tuk v orechoch: Tuk v orechoch je uložený v bunkových stenách orechov, ktoré sa pri trávení ťažko rozkladajú. V dôsledku toho, keď jeme orechy, neabsorbujeme všetok tuk. Namiesto toho sa časť tuku vylučuje v našej stolici. Množstvo kalórií, ktoré absorbujeme z konzumácie orechov, môže byť o 5% až 30% nižšie ako to, čo sme si predtým mysleli.

hubnutí

2. Orechy zvyšujú množstvo kalórií, ktoré spaľujeme: Nielenže neabsorbujeme všetky kalórie z orechov, ale konzumácia orechov môže zvýšiť množstvo energie a tuku, ktoré naše telo spaľuje. Predpokladá sa, že to možno čiastočne vysvetliť proteínom a nenasýtenými tukmi v orechoch, hoci ešte nevieme presne, ako k tomu dochádza. Nárast počtu spálených kalórií nám môže pomôcť udržať našu váhu alebo dokonca aj schudnúť.

 

3. Orechy nám pomáhajú cítiť sa naplno dlhšie: Okrem tukov sú orechy bohaté na bielkoviny a vlákninu. Takže, orechy nám pomáhajú udržať pocit najedenia dlho po tom, čo ich zjeme. To znamená, že pri neskorších jedlách budeme pravdepodobne jesť menej. Nedávne štúdie tiež ukázali, že ľudia ktorý zahrňujú do svojho jedálnička orechy majú lepšiu celkovú kvalitu jednotlivých druhov potravín, ktoré konzumujú. Môže to byť preto, že orechy nahrádzajú „nezdravé potraviny“.

 

4. Ľudia, ktorí jedia orechy, majú zdravší životný štýl vo všeobecnosti: Nemôžeme vylúčiť myšlienku, že konzumácia orechov je len znakom zdravšieho životného štýlu. Avšak randomizované kontrolované štúdie, ktoré môžu kontrolovať faktory životného štýlu, ako sú stravovacie návyky, stále nenachádzajú žiadny negatívny vplyv na telesnú hmotnosť u ľudí, ktorí jedia orechy. To znamená, že priaznivé účinky orechov tu zohrávajú svoju úlohu.

zhubnutí

Celkovo možno predpokladať, že orechy sú zdravým občerstvením, ktoré nám môže poskytnúť veľa živín, ktoré naše telá potrebujú. Môžeme s istotou zahrnúť odporúčaných 30 g orechov denne do zdravej výživy, bez toho, aby sme sa museli starať o účinok, ktorý budú mať na naše pásy.