Unavte sa! Bude sa vám lepšie spať.

Unavte sa! Bude sa vám lepšie spať.

Zaľahnúť do postele a nevedieť zaspať, je hotový horor. Pri nečinnom ležaní v tme, nám čas ubieha desaťkrát pomalšie a čím dlhšie nevieme zaspať, tým sme nervóznejší. A to spôsobuje, že sa nám nechce spať ešte viac. Jedným z dôvodov, prečo máte takýto problém, môže byť príliš veľa nahromadenej energie. Čo vám teda pomôže? Zmena vášho životného štýlu.

spánek
 
Asi len máloktorý manuálne pracujúci človek má problém so spánkom. Po osem, či dvanásť hodinovej šichte, má zaľahnutie do postele nevyčísliteľnú hodnotu. Iné je to však v prípade ľudí, ktorí v práci nevykonávajú fyzickú činnosť, alebo sa celé dni len tak flákajú. Každý máme vo svojom tele istú dávku energie. Samozrejme niektorí viac a niektorý zas menej. Ak ju počas dňa nevyčerpáme, naše telo nemá potrebu načerpávať ďalšiu. A keďže spánok slúži najmä na tento účel, náš organizmus ho jednoducho prestane potrebovať.
 
Energiu vo svojom tele hromadíme aj prísunom potravy. Ak napríklad v práci skončíte o štvrtej, prídete domov, sadnete si pred televízor a celý večer niečo pojedáte, telo jednoducho nepotrebuje spánok tak, ako keby ste celý deň prebehali a preskákali. Takže zásada, „nejesť po šiestej“, naozaj platí. aj keď v tomto prípade, má trošku iný význam.
 
snění

Ak ste sa vo vyššie spomenutých veciach našli, pred tým ako siahnete po tabletkách na spanie, skúste sa najprv trochu unaviť. Je úplne jedno či si pôjdete zabehať, okopávať záhradu alebo poupratujete celý byt. Robte čokoľvek, čo z vás doslova vysaje energiu. Je dosť možné, že v prvú noc sa nedostaví želaný efekt. Vydržte však niekoľko dní a sami uvidíte, či váš problém so spánkom súvisí s nadbytočnou energiou.
 
Problém môžu mať tiež ľudia, ktorí síce pracujú veľa a ťažko, ale používajú hlavne svoj rozum. Mozog, ktorý musí celý deň tvrdo drieť, sa nedokáže zastaviť ani vtedy, keď už by si mal dať oddych. V tomto prípade, skúste niekoľko hodín pred spaním vykonávať činnosti, pri ktorých nemusíte rozmýšľať. Vhodné môžu byť rôzne relaxačné techniky, ako kreslenie, dychové cvičenia, alebo si pozrite reality show v televízii.